سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
رکن آبادی

مشاور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی گفت: قدرت ما در مذاکرات به رخ غربی ها کشیده شده است ،آنها مجبورند به حرف های ما گوش کنند، در شرایط فعلی به این نتیجه رسیده اند که تحریم ها نمی تواند کارایی داشته باشد و به دنبال پیشبرد مذاکرات هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، غضنفر رکن‌آبادی در همایش بررسی «تحولات غرب آسیا» که امروز در سالن همایش شهرداری قم برگزار شد، گفت: ملت ایران با انقلاب خود معادلات جهانی را به هم ریخت و عدالت خواهی و اسلام خواهی را معیار خود قرارداد.

وی افزود: به همین دلیل است که دشمنان برای نابودی انقلاب اسلامی تلاش می کنند؛ آنان از هر دسیسه ای برای نابودی انقلاب اسلامی و هم پیمانی با ظالمان علیه این نظام استفاده می کنند.

مشاور وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: دشمنان در خاورمیانه نقشه های بسیاری برای مبارزه با نظام اسلامی دارند که از آن جمله می توان به طرح یهودی سازی فلسطین اشاره کرد؛ اما جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت های خود در مقابل آنان ایستاده و به جرات باید گفت که که هیچ کشوری روی کره زمین مثل ایران قدرت‌نمایی نکرده است.

وی گقت: قدرت ایران اسلامی برگرفته از حاکمیت ولایت فقیه و حضور گسترده و حمایت مردم است و با عزت توانسته در مقابل استکبار جهانی مقاومت کند؛ هم اکنون جمهوری اسلامی ایران از حیث قدرت یازدهمین کشور جهان است که در سال آینده به رتبه نهم خواهد رسید.

سفیر سابق ایران در لبنان خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در عرصه‌های نانو و ذخایر نفت و گاز توانسته رتبه نخست در منطقه را به خود اختصاص دهد و جمهوری اسلامی با این قدرت و با رهبری شایسته مقام معظم رهبری توانسته است باثبات ترین کشور منطقه باشد.

رکن آبادی خاطرنشان کرد: اسراییل دست پرورده مستکبران است و به همین دلیل از بالاترین حمایت های آنها برخوردار است و همه اتفاقات در منطقه برای افزایش ضریب امنیت این رژیم است؛ خباثت قاتلان امام حسین(ع) در رژیم صهیونیستی نمایان است و ذره ای شرف و انسانیت در آنها وجود ندارد.

مشاور وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با حمایت از حزب الله لبنان و حزب الله نیز با قدرت ایمان  و توکلش توانست ذلت رژیم غاصب را رقم بزند و آنها را زمین گیر کند؛ پیروزی حزب الله در واقع باعث حفظ لبنان شد،زیرا آن‌ها در سال 2006 به دنبال نابودی لبنان، عراق، سوریه و سپس جمهوری اسلامی ایران بودند.

اسرائیل را به ذلت کشاندیم

وی گقت: تکفیری گری و حمایت از ایجاد گروه هایی مثل داعش با هدف مقابله با انقلاب اسلامی و خط مقاومت صورت گرفت؛ اما جمهوری اسلامی با ولایت فقیه و حمایت مردم از هر روز مقاوم‌تر است و دشمنان و به خصوص اسراییل نتوانسته به ما گزندی بزند و در مقابل ما تاکنون هفت بار اسراییل را به ذلت کشاندیم.

رکن آبادی خاطرنشان کرد: گروهک هایی چون داعش با حمایت سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی دنیا به فعالیت خود ادامه می دهند.

ائتلاف ضد داعشی نیز به جایی نخواهد رسید

 وی اظهار کرد: این ائتلاف ضد داعشی نیز به جایی نخواهد رسید، زیرا داعش از کنترل استکبار خارج شده و این ائتلاف برای تضعیف و کنترل داعش خواهد بود و توان از بین بردن آن را با این شرایط ندارد.

رکن آبادی  با ذکر این مطلب که نمایندگان ایران اسلامی در مذاکرات نیز از خطوط قرمز نظام عبورنخواهند کرد، گفت: قدرت ما در مذاکرات به رخ کشیده شده است زیرا آنها مجبورند به حرف های ما گوش  کنند نه ما به حرف  های آنها.

ذات غربی ها تغییر نکرده است

وی گفت: نباید فریب لبخندهای غربیان را بخوریم، زیرا ذات آنها تغییری نکرده است و اگر فرصتی پیدا کنند قطعا به ما ضربه می زنند، ولی در شرایط فعلی به این نتیجه رسیده اند که تحریم ها نمی تواند کارایی داشته باشد و به دنبال پیشبرد مذاکرات هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha